måndag 14 juni 2010

New York Part Deux




Hotell nummer för två resan blev Kimpton hotellet Ink48 på elfte avenyn och 48:e gatan. Inget större action just där, men två kvarter från Hell's Kitchen med en massa restauranger, 10 min till Broadway, 10 min till Central Park och cirka 15 min till Nike Town. Så jag var nöjd!

Hotellets restaurang, Print, bjuder på ekologisk och närodlat. Nära och bra när vi anlände på kvällen. Världens bästa utsikt över New York finns på hotells tak, på 16:e våningen. Här kan du dricka drinkar, bada i poolen och bara njuta av alla skyskrapor.

Köttigt värre blev det härliga stekhuset Keen's, som har samlat på sig pipor från besökare under cirka 200 år. Innan var man en Pipe Club. Idag; ett rejält stekhus med maffiga köttbitar och tunga viner.

Även jag kan behöva en köttpaus ibland, då är sushi något som ofta står på önskelistan. Kedjan Haru gör grym sushi med roliga tillbehör och smaker. Jordgubbar och fisk har jag aldrig ätit förr, nu var det tydligen dags. Deras fantastiska och fräscha drinkar är också ett måste. Vin kan man dricka någon annan gång och handen på hjärtat, är sake verkligen så himla gott?

/Skål!

S

1 kommentar: