onsdag 23 juni 2010

Stort vin i stooora glas



Jag är petig ibland, det ska jag erkänna. Får jag ett bra vin serverat ur fel typ av glas, blir jag lätt på dåligt humör. Och det är ju onödigt.
Så därför har jag investerat i mig själv idag, i mitt kök och i mina viner. Nya vinglas alltså. Min bästis Jessica drog jag med i förbifarten. Hon gillar prylar, dyra och bra sådana så självklart skulle hon också ha glas från Riedel. Jag måste ju se till att få vinet upphällt i bra glas när jag är där och hälsar på...

Invigde glasen så fort jag kom hem. Ett stort vin från stora landet USA fick äran. X3 från X Winery, en ren Cabernet Sauvignon från tre olika vingårdar. Därav namnet. Glaset? Vinum XL. På bilden ser ni lillebror till XL... ett glas om plötsligt känns väldigt litet. Kanske något för "the small people" för att citera en känd svensk.

Skål!

/S

1 kommentar: