söndag 30 maj 2010

Zinfandel och nattamat




Bilderna är på min katt Zinfandel och min fd elkabel till datorn.
Zinfandel var hungrig inatt och intog den som nattamat, tack och lov var inte datorn inkopplad.

Jag älskar dock Zinfandel fortfarande, både katten och vinet.
Zinfandel är busig, smidig och slank med en lång svans. Precis som vinet också kan ha.
Tyvärr har Zinfandel oförtjänt dåligt rykte. Det anses vara blaskigt, kort och syltigt.
Många av vinerna på Systembolaget är i mitt mening lite halvdanna, men i beställningssortimentet finns där gott om härliga bekantskaper.
Peachy Canyon är en av dem. Etiketten ser inte mycket ut för världen, men det är ju ändå insidan som räknas, eller hur? Vinet är varmt, solmoget fruktigt men bra syra och längd. I smaken hittar vi vanilj, fat, björnbär, blåbär och röda bär. Bra tanniner och lite lagom bett... precis som min katt...
Min andra, lite mer sofistikerade katt Elsy får vara med i ett annat inlägg.

Tack till mina fina Jessica för att du gav mig en av dina reservsladdar. 799 som en ny kabel kostar lägger jag hellre på några goda flaskor vin eller skumpa.
Lovar att ge dig ett vin som tack...kanske en zinfandel ;)

Skål!

/S

1 kommentar: