torsdag 12 augusti 2010

Datakrångel och kött







Blev en ofrivillig paus i bloggandet då min gamla bettan, datorn, inte ville fungera längre.



Misstänker iof mina katter som nog än en gång gnagt på elkabeln...



En ny datorn, Mac såklart, har därför införskaffats och ska snart invigas.






Just nu sitter jag hos min pappa i värmlandsskogarna framför hans dator.
En hel del har hänt sen sist, inte bara datorkrångel.
Min pappa har blivit äldre. Detta firades med köttfrossa och vin från min del av hans vinkällare.


Chateau Pesquie Quintessence 2003 har legat i källaren några år. Den kunde absolut legat några år till. Vinet är mustigt, bitigt och har en frisk syra. Doftar och smakar Rhone lång väg. Rostade fat, ceder, mörka (typ kolsvarta) bär, eucalyptus och örter. 80 % Syrah och resterande Grenache. Vnet köptes för cirka 3 år sedan på Systembolaget för ungeför 150-160 kronor. Senare årgångar har kommit och gått, men idag finns inget att få tag på. Antagligen ligger de och vilar i köparens källare. För där kan vinet ligga, i allt från 5 till kanske tom 15 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar